lördag 8 augusti 2009

Ronneby, första dagen ...

farmor och farfar kom och hämtade mej och vi körde till självaste Ronneby! Vi stannade i Markaryd och käkade på Ica Maxi, jag tror det heter så.? hehe, bil färde blev lång, riktigt lång, 3 timmar, om inte mer ? det tog iallafall lång tid, jag försökte sova, men vem kan sova när man har sovit som en stock en hel natt? inte jag! när vi väl var framme så trodde jag inte mina ögon,( fast inget som slår Thailand. hehe! ) farmor gick och checkade in och då körde jag och farfar för och parkera och gick ut med hundarna tills farmor kom tillbaka. När farmor kom tillbaka så åkte vi upp på hotellrummet som låg på 6:e våningen. När hundarna skulle dricka lite så satte vi in vattenskålen på toaletten så var det bara så att den minsta hunden, flasch, hon skulle dricka, och hon är lixom en sprallig hund som ska vara först till allting, men jag tror faktiskt inte det lönade sej i det ögonblicket, efter hon hade druckit så tyckte hon inte att det var kul så hon skulle leta efter nåt annat som var kul, så hon sprang rakt in i dusch kabinen som var genomskinlig så hon trodde inte att där va nån och då sprang hon rakt in den och då blev hon typ helt yr, men sen så bara sprang hon vidare som ingenting. hehe! vi bytte om och gick ner till simbassängen, som var typ 50 meter lång, asså seriöst, det är typ en sån som man tävlar i. där det var som djupast var det 4,60 meter, inte lite djupt. det var jätte varmt i vattnet. när vi var uppe på rummet så bytte jag om, en svart hög kjol, leopard färgat linne, en väska som man kunde ha mobilen och kameran i och med ett par svarta högklackade pumps. vi skulle äta på hotellets restaurang som bjöd på en buffé med gubbröra, massa sallad och lite diverse. till huvud rätt bjöd dem på klyftpotatis, kycklingfilé och nån konstig soja sås. kycklingen och potatisen var det ända goda! någon efterrätt blev det inte och det tyckte jag var lite dåligt faktisk. men jag skulle ändå inte fått i mej något mer, var helt proppfull med mat, hehe! efter en god buffé blev det en sväng om på balkongen. blev två coca color för min del, men för farmor och farfar, Bengt och Iréne så blev det något annat, hehe! vi gick upp på vårat rum och Bengt och Iréne följde oxå med oss. jag satte mej på taket och lyssnade på lite musik, dem spelade i ett tält bredvid poolen. lät riktigt bra. hehe, dem spelade typ, var ska vi sova inatt, och massa massa mer, hehe! somnade ganska sent, när man skulle upp tidigt.

ha det bra! :)


den fina poolen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar