lördag 17 oktober 2009

med andra ord ..

idag stog man i affären och sålde lite kläder. många kunder, billigare än ullared, men ändå mindra kunder .. jag förstår inte ?
vi öppnade 14.00 och stängde 17.00 . vid 18.00 gick vi till linn som hade en liten släktfest denna dag. (förlåt min svenska, vet inte hur släkt stavas, men tror det stavas så?) hehe, aja, men som sagt så gick vi till linn. där var en massa släkt. eller en massa kan jag inte på stå men en hel del i alla fall. Mormor & morfar, sussi benny, isac & linus, fanny, tommy, mamma, jag, visst jah, LINN också.. hehe, såklart ..!! hehe, men hon fyllde inte år idag, på måndag är hon 19 hela år !, så hon fick ingen present av isac, utan den ska hon få när hon fyller år. men av mej och mamma så fick hon 100 kr, av mobro krille och hans, tjej/sambo(eller nåt ?), susse , 500 kr, av mormor och morfar fick hon en tavla med 19 st femtiolappar, alltså blir det 950 kr på tavlan. och innan dess så hade hon 46 öre på kontot, 300 av sin farmor och farfar, så med enkel och smart matte så blir det ... 1850.46 kr äger hon nu, hahaha, tror nog närmare bestämt jag kommer hem till dej och rånar dej nu linn, hehe .. men innan present öppningen så åt vi, potatisgratäng, kycklingfilé och sallad. MUMS! sen var det paket öppningen, efter det så spelade vi , MED ANDRA ORD! roligt faktiskt, jag spelade med fanny och vi kom på en klar 3:a ! vi ägde fanny ..! sen fick vi en efterrätt som innehöll marängtårta som linn själv bakat, den hade du gjort bra lilla linn! MUUUMS på det med !
sen efter ett tag så gick mormor och morfar hem, krille och susse åkte hem och isac, fanny och linus körde också hem, och då var det bara vi resten kvar, och vi som var kvar tog och körde nån runda, MED ANDRA ORD, sen vid halv 11 så cyklade jag och mamma hem.
och nu sitter jag här .. ska snart sova .. klockan är riktigt mycket nu !

hepåre . :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar